biuro@jamat-przewierty.pl
32-014 Brzezie 444

PRZEWIERTY STEROWANETECHNOLOGIA

Przewierty sterowaneTechnologia

Przewiert sterowany rozpoczyna się od wykonania otworu pilotowego skośnie w dół pod kątem mniejszym niż 20° (Rys. 1). Powstaje on przez wciskanie w grunt żerdzi wiertniczych z jednoczesnym ich obracaniem.
Rys. 1

https://jamat-przewierty.pl/wp-content/uploads/2020/07/rys1.jpg

Żerdzie wiertnicze to rury, które łączy się ze sobą przez gwintowanie. Wciśnięte w grunt tworzą przewód wiertniczy.

Na projektowanej głębokości zmienia się kierunek otworu na poziomy. Sterowanie trajektorią wykonywanego otworu umożliwia skośnie ścięta głowica pilotowa tzw. Płetwa.

Jeżeli głowica pilotowa jest wciskana w grunt i jednocześnie obracana, trajektoria przewiertu jest prostoliniowa. Natomiast jeżeli głowica jest tylko wciskana w grunt, następuje skręt w kierunku zależnym od położenia głowicy pilotowej.

Przez przewód wiertniczy do głowicy pilotowej dostarczana jest płuczka wiertnicza. Płuczka wspomaga urabianie gruntu, wydostając się z głowicy pod ciśnieniem przez specjalne dysze. Tuż za głowicą umieszcza się sondę nadawczą.

https://jamat-przewierty.pl/wp-content/uploads/2020/07/rys2.jpg

Po osiągnięciu punktu wyjścia przez głowicę pilotową rozpoczyna się rozwiercanie otworu. Głowicę pilotową wymienia się na odpowiedniej wielkości głowicą rozwiercającą, której zadaniem jest poszerzenie otworu (Rys. 2).

Od strony punktu wyjścia do głowicy rozwiercającej mocowane są żerdzie wiertnicze. Głowica rozwiercająca wraz z przewodem wiertniczym budowanym od strony punktu wyjścia jest przeciągana w stronę punktu wejścia. Tam odbierane są wyciągane żerdzie wiertnicze.

Marsz ten może być powtarzany wielokrotnie, do momentu wbudowania rurociągu o odpowiedniej średnicy. Również do głowicy rozwiercającej podawana jest płuczka wiertnicza w celu wspomożenia procesu urabiania gruntu.

Zespawany lub zgrzany w całości rurociąg montuje się bezpośrednio za głowicą rozwiercającą. Jest on wciągany podczas rozwiercania i przeciągania rozwiertaka w kierunku do wiertnicy (Rys. 2). W celu zmniejszenia oporów podczas wciągania rurociągu, poprzez otwór wiertniczy podaje się płuczkę.

Zalety:

  • mała ingerencja w środowisko naturalne
  • uniknięcie ograniczenia ruchu drogowego, kolejowego itp.
  • nie powoduje zniszczeń powierzchniowych(asfalt, kostka brukowa, tereny zielone)
  • brak konieczności rekultywacji terenu
  • krótki czas wykonania
  • ominięcie przeszkód podziemnych(media, płyty, korzenie itp.)

Firma JAMAT świadczy usługi związane z zabudową rur pod zagospodarowanymi przestrzennie terenami przy zastosowaniu technologii bezwykopowej przy użyciu kompaktowych maszyn i samochodów:

wiertnica HDD VERMEER D10x15 S3
wiertnica HDD VERMEER D23x30 S3 x3
wiertnica HDD VERMEER D40x55 S3
Samochód Wywrotka IVECO DAILY 35C130
Samochód Dostawczy 3 x IVECO DAILY 35C160
Samochód Ciężarowy SCANIA R530 V8
Samochód Ciężarowy SCANIA G450
Samochód Ciężarowy SCANIA G360
Samochód Ciężarowy SCANIA P410
Systemy lokalizacji DCI: F5 FALCON, F2 FALCON

Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

przewierty w skale

ZASTANAWIASZ SIĘ NAD PROBLEMEM?
My pomyślimy o skutecznym rozwiązaniu.

USŁUGI

  • Horyzontalne przewierty sterowane
  • HDD – Horizontal Directional Drilling
  • Przewiert sterowany
  • Przewiert kierowany
  • Przewiert pod drogą
  • Sterowany przewiert
  • Horyzontalny przewiert kierunkowy
  • Horyzontalne przewierty kierunkowe

KONTAKT

32-014 Brzezie 444
500 279 629
biuro@jamat-przewierty.pl

Copyright © Strony internetowe hdr.pl